DataArt odnotowuje rekordowy przychód w 2016 roku i 30% wzrost siódmy raz z rzędu

1 lutego
DataArt odnotowuje rekordowy przychód w 2016 roku i 30% wzrost siódmy raz z rzędu

1 lutego 2017 – Nowy Jork, Londyn, Monachium, Zug - DataArt, globalna sieć firm zajmujących się konsultingiem technologicznym oraz projektowaniem, tworzeniem i wsparciem unikalnych rozwiązań programistycznych, ogłosiła dziś rekordowy dochód na poziomie 97 mln USD za rok 2016, po raz siódmy z rzędu uzyskując roczny wzrost na poziomie 30%.

Rok 2016 to dla DataArt wiele innych, niezmiernie istotnych, kamieni milowych – rozszerzono - między innymi - ekspansję globalną w Europie (Bułgaria) i USA (Virginia Beach, VA, Berkshires, MA i Dallas, TX), osiągając liczbę pracowników przewyższającą 2200 we wszystkich lokalizacjach w 9 krajach. Firma po raz siódmy znalazła się również na liście najszybciej rozwijających się prywatnych przedsiębiorstw w Stanach Zjednoczonych Inc. 500 I 5000 List.

DataArt stworzyła dedykowaną grupę specjalistów technologicznych w 2016 i reaktywowała obszar Telecom, w którym odnotowano wzrost dochodu rocznego na poziomie 51%. Skupiając się na budowaniu wysokowydajnej, ekonomicznej i bezpiecznej infrastruktury i rozwiązań dla dostawców usług telekomunikacyjnych, dwukrotnie zwiększono liczbę klientów w ostatnim roku. DataArt była również gospodarzem międzynarodowego hackatonu oraz partnerem takich gigantów branżowych jak IXIA, Telestax i Canonical.

Obszar Finansowy przerósł oczekiwania, kończąc rok ze wzrostem przychodu na poziomie 75% i kontraktami podpisanymi z 29 nowymi klientami zajmującymi się bankowością, wymianą walut, zarządzaniem kapitałem, danymi rynkowymi, technologiami w finansach oraz ubezpieczeniami. Rozpoczęto nowe projekty dla wielu istniejących klientów firmy – w tym inicjatywy związane z systemami odziedziczonymi, transformacją, digitalizacją, zarządzaniem danymi, blockchain oraz zgodnością z regulacjami zewnętrznymi. W roku 2016, Obszar Finansowy po raz pierwszy przejął całą działalność w zakresie IT, włączając w nią transfery personelu dla dużej firmy zajmującej się zarządzaniem kapitałem. Wzmocnił również swoją pozycję lidera koncepcyjnego w dziedzinach takich jak: blockchain w compliance, cyberbezpieczeństwo i data bezpieczeństwo danych, analiza poznawcza, chmura, oraz przyszłość Dodd-Frank i inne regulacje.

Obszar Medyczny działalności DataArt niemal podwoił swój dochód, rozszerzając i różnicując portfolio swoich klientów o tych napływających z UK i Europy oraz podwajając ilość klientów odnotowujących dochód roczny wyższy niż 1 mln USD. Zdobyto również pierwsze miejsce w Pediatric App Challenge award na InnovateNYP, którego gospodarzem był New York Presbyterian Hospital, za rozwiązanie angażujące pacjentów oraz stworzono pierwsze kluczowe wydarzenie zaprojektowane w celu zbudowania społeczności skoncentrowanej wokół kluczowych problemów związanych z technologiczną stroną ochrony zdrowia.

Obszar Mediów i Rozrywki odnotował wzrost na poziomie 27%. W ubiegłym roku rozpoczęto partnerstwo z pionierską firmą zajmującą się dystrybucją muzyki i wideo, by pomóc jej zrewolucjonizować branżę i rozwinąć nową generację rozwiązań do zarządzania prawami i promocji artystów. Specjalistów z tego obszaru wybrał również gigant w dziedzinie mediów i rozrywki – pomagają w migracji istniejącej infrastruktury firmy oraz dostarczają zbudowane na bazie chmury rozwiązanie do analizy danych i raportowania. 

Dla Obszaru Usług Turystycznych 2016 to rok nowych, prominentnych klientów, nowych umów partnerskich, prowadzenia istotnych imprez oraz wielu branżowych wyróżnień. Do grona klientów dołączyli: ISS GMT, JacTravel i Travelport, uzyskano tytuł Oracle Gold Level Partner dołączono do Travelport Partner Network, zorganizowano wydarzenia z serii Question Time w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii. Zespół został finalistą konkursu Travolution Best Technology Team of The Year oraz wygrał Tnooz Berlin Hackathon.

Obszar IoT wzrósł o 41%, dzięki rozwiązaniom opartym o Cloud Enablement, Data Management oraz Machine Learning. Strategiczne partnerstwa podjęto z: AWS, RedHat i Mesosphere. DataArt jest teraz pozycjonowana na tyle wysoko, by dostarczać korzyści wynikające z infrastruktury na bazie AWS klientom oraz oferować usługi związane z integracją danych, przechowywaniem ich i inżynierią, Big Data i analityką, przeprowadzaniem klientów przez kompleksowy rozwój oraz rozwiązania IoT na urządzenia przenośne i wearables.

Alexey Miller, Partner Zarządzający w DataArt powiedział: „Zbliżając się do rocznego przychodu na poziomie 100 mln USD uważamy, że jest to znaczący kamień milowy w dziejach DataArt i kluczowy wskaźnik mierzalnej wartości, jaką dostarczamy klientom. Jesteśmy dumni, że bardziej niż kiedykolwiek, nasze relacje przekształcają się w długoterminowe multi-projektowe partnerstwa strategiczne, a klienci DataArt wyróżniają nas za nasz inżynierski poziom, doświadczenie biznesowe i konsultingowe i – po prostu – łatwość pracy z nami.”

DataArt w mediach w 2016.

O Data Art

DataArt — międzynarodowa sieć firm, zajmująca się projektowaniem, opracowaniem, modernizacją i wsparciem rozwiązań IT. Klientami DataArt są firmy ze Stanów Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii – fundusze inwestycyjne, firmy z branży turystycznej, medycznej, technologii mobilnych i internetowych, przemysł, media oraz IoT („Internet rzeczy”). Specjaliści IT pracują w centrach rozwoju oprogramowania ulokowanych w Europie Wschodniej i Ameryce Południowej.

Pośród klientów DataArt znajdują się: Nasdaq, S&P, CollerCapital, BankingUp, OCADO, artnet, Betfair, Skyscanner, ColletteVacations, Booker, CharlesRiver Laboratories oraz setki innych.

www.dataart.com

@DataArt