LowCost Weekends. Aplikacja, która przyniosła DataArt zwycięstwo w The Take Off Hackathon 2016

LowCost Weekends. Aplikacja, która przyniosła DataArt zwycięstwo w The Take Off Hackathon 2016
Zespół specjalistów DataArt w skład którego wchodzą Alexander Suevalov, Andrey Belyaev, Fedor Lobanov i David Wright odniósł zwycięstwo w The Take Off Hackathon 2016. Zorganizowany przez LowCostTravelGroup konkurs odbył się w Londynie w dniach 7-8 lipca.

Uczestnicy rywalizacji mieli za zadanie w ciągu półtora dnia zaprojektować, stworzyć i przedstawić wersję demonstracyjną aplikacji dla podróżujących, związanej z jednym z podanych tematów: Genius in a Budget (planowanie podróży przy ograniczonym budżecie), Many Happy Returns (narzędzie do przekształcenia przypadkowego użytkownika serwisu w stałego klienta), Connecting the Crowd (planowanie wyjazdów grupowych) i wiele innych.

Zespół reprezentujący DataArt wybrał temat: The Personal Touch. Oznacza to, że mieli stworzyć rozwiązanie, które dostosuje serwis do indywidualnych preferencji użytkowników usług końcowych.

Aleksander, Andrey, Fedor i David przedstawili projekt aplikacji do organizacji podróży last minute — LowCost Weekends. Jest ona przeznaczona dla tych, którzy zaczynają planować podróż dopiero na kilka dni przed wyjazdem.

“Ograniczyliśmy wybór terminów wyjazdu – powiedział David Wright podczas prezentacji projektu. –  Zostawiliśmy do wyboru tylko najbliższy i kolejny weekend, [dlatego, że] 30% zapytań internetowych dotyczących planowania podróży jest dokonywanych w ciągu 7 dni przed datą wyjazdu, w tym 72% z nich – w ciągu ostatnich 3 dni”.

W aplikacji użytkownik określa typ podróży (indywidualna, dla dwojga, wyjazd grupowy czy rodzinny) oraz jej cel (turystyka kulturowa, przygoda, gry losowe itp.). Na podstawie tego wyboru rozwiązanie LowCost Weekends oferuje różne warianty podróży, którą można rozpocząć w piątek, a skończyć w niedzielę.

Aplikacja LowCost Weekends stworzona jest przy użyciu frameworku React Native i korzysta z API stron zewnętrznych, co pomaga dopasować ofertę do preferencji użytkownika:

  • Google Geocache wyznacza lotnisko wylotu.
  • Sabre Destinations wybiera najpopularniejsze kierunki lotów na określonym lotnisku.
  • Amadeus znajduje loty i ceny biletów.
  • SkyScanner sprawdza dostępność miejsc noclegowych.
  • OpenWeather pokazuje prognozę pogody.
  • Eventful przesyła dane na temat obiektów rozrywkowych i dostępnych biletów.

Odrzucając każdą niezadowalającą opcję, użytkownik zaznacza, co dokładnie mu nie pasuje (koszty podróży, odległość do miejsca docelowego, pogoda, itp.). Na podstawie otrzymanych odpowiedzi aplikacja generuje listę preferencji użytkowników i odpowiadające im warianty podróży. LowCost Weekend ma na celu zachęcić klienta do wyboru takiej wycieczki, której on nigdy nie byłby w stanie sam zaplanować.

Wszystkie projekty uczestników hackathonu były oceniane według 5 kryteriów: zgodność stworzonego rozwiązania z wybranym tematem, oryginalność pomysłu, design, jakość prezentacji i złożoność rozwiązań technicznych. Zespół DataArt otrzymał najwięcej punktów i zdobył pierwsze miejsce.

Szczęśliwi uczestnicy konkursu otrzymali nagrody i wrócili do biur, by kontynuować pracę w projektach - Andrey Belyaev i Fedor Lobanov pojechali do Woroneża, David Wright – do Nowego Jorku, Alexander Suevalov – do Wrocławia.