Rebranding DataArt na skalę globalną

Rebranding DataArt na skalę globalną

Rok 2017 jest przełomowym dla marki DataArt, ponieważ świętowaniu 20. rocznicy powstania towarzyszy rebranding obejmujący osiem krajów i 20 globalnych lokalizacji, w których jesteśmy obecni. Ujednolicona marka, identyfikacja wizualna i platforma komunikacji połączy specjalistów, klientów i siedziby DataArt na terenie Stanów Zjednoczonych, Ameryki Łacińskiej oraz Europy Wschodniej i Zachodniej. Nasz odświeżony wizerunek został zaprojektowany tak, by zintegrować przekaz komunikowany na rynku pracy, sprzedaży i kapitałowym.

Rebranding obejmuje nowy logotyp oraz nowy projekt wszystkich materiałów, które ilustrują wizerunek DataArt. Nowa identyfikacja wizualna będzie widoczna w zewnętrznych i wewnętrznych serwisach internetowych, dokumentach, biurach sprzedaży i centrach rozwoju oprogramowania, sprzęcie oraz upominkach. Kompletne wdrożenie nowej identyfikacji jest planowane na koniec 2017 roku we wszystkich 20 lokalizacjach DataArt.

Eugene Goland, President of DataArt: “Rebranding to dla nas wizualizacja idei, które narodziły się wewnątrz DataArt w ciągu 20 lat naszego funkcjonowania i pozostają nam bliskie do dzisiaj. Chwytliwa i solidna marka jest szczególnie istotna w kontekście naszej rozproszonej struktury i wysokiego wzrostu na poziomie przewyższającym 30% w 8 kolejnych latach.”

Nowa identyfikacja wizualna ujednolica komunikację sprzedażową i tę na rynku pracy. Wcześniej DataArt używała różnych stylów wizualnych dla obu grup docelowych. Obecność dwóch marek straciła sens, kiedy klienci i specjaliści DataArt zaczęli blisko współpracować.

Jarosław Diatczyk, Head of DataArt Lublin: “Ujednolicona identyfikacja wizualna pozwala DataArt być rozpoznawalną w różnych częściach świata i na różnych rynkach. Nowy design jest na tyle uniwersalny, że może bez trudu być zaadaptowany do różnorodnych zadań i projektów. Przekaz, jaki niesie nasz odświeżony wizerunek podkreśla wartości, które w DataArt są najistotniejsze: relacje międzyludzkie, zaufanie, elastyczność i wiedza ekspercka.”

Tangram (chińska układanka składająca się z siedmiu płaskich kształtów, które w różnych kombinacjach mogą tworzyć oryginalne kombinacje) jest nowym symbolem DataArt i częścią logotypu. Tangram stał się nie tylko metaforą wizualną doskonale ilustrującą różnorodność i elastyczność DataArt, ale także wygodnym narzędziem, które może być wszechstronnie wykorzystane w wielu inicjatywach edukacyjnych, innowacyjnych i PR-owych.

Siedem jaskrawych odcieni czerwieni, pomarańczu, zieleni, błękitu, niebieskiego i fioletu zostało wybranych jako kolory DataArt. Specjalnie zaprojektowana czcionka oparta o Futura PT (Paratype) została oficjalną czcionką marki. Tekstowa część logotypu jest stworzona na bazie tej samej czcionki.