Trendy technologiczne w roku 2017 według DataArt

Trendy technologiczne w roku 2017 według DataArt
Sztuczna inteligencja, Big Data, wirtualna rzeczywistość, Cloud Computing i cyberbezpieczeństwo będą napędzać transformację wszystkich branż na skalę globalną

14 grudnia 2016 – Nowy Jork i Londyn – DataArt, lider w dziedzinie konsultingu technologicznego, przewiduje, że 2017 będzie rokiem integracji, poruszenia i transformacji w związku z digitalizacją kluczowych sektorów przemysłu.

Liderzy praktyk związanych z poszczególnymi branżami w DataArt widzą trendy następująco:

Rynki finansowe i kapitałowe

  • Bezpieczeństwo cybernetyczne i ochrona danych staną się głównymi kwestiami na rynku, w związku z tym, że instytucje finansowe zdają sobie sprawę z faktu, iż ochrona informacji klienta będzie największym źródłem braku zgodności regulacji oraz ryzyka reputacyjnego. Organizacje będą silnie inwestować w naprawę słabych punktów technologii, rozluźnionej kultury i procesów słabej jakości. W rezultacie zarządzanie danymi we wszystkich formach zdominuje rok 2017.
  • Błyskawiczna digitalizacja usług związanych z bezpośrednią obsługą klienta będzie sprawą organizacyjnego życia i śmierci, ponieważ e-commerce i fintech będą podnosić oczekiwania na temat optymalnego doświadczenia użytkownika (UX). E-commerce i fintech będą w coraz większej mierze oferować atrakcyjne alternatywy dla tradycyjnych usług finansowych.
  • Sztuczna inteligencja (AI) oraz zautomatyzowane zarządzanie procesami biznesowymi (BPM), w tym systemy wspierane przez uczenie maszynowe (ML), zapewnią konkurencyjną przewagę oraz poprawę produktywności.
  • Cloud Computing nabierze strategicznego znaczenia w strukturze operacyjnej instytucji finansowych, stając się najlepszym sposobem na rozwiązanie odziedziczonych problemów systemowych oraz zmniejszenie ryzyka operacyjnego do możliwie najniższego poziomy. Bez strategii związanej z przetwarzaniem danych w chmurze, organizacje nie będą w stanie konkurować na rynku.

Usługi turystyczne

Sztuczna inteligencja, uczenie maszynowe i interfejsy konwersacyjne staną się motorem zmian w sektorze turystycznym.

  • Marki związane z bezpośrednią obsługa klienta dystrybuujące usługi turystyczne oraz linie lotnicze skupią swoje wysiłki na sztucznej inteligencji (AI) oraz zaawansowanym uczeniu maszynowym (ML). Agencje turystyczne online oraz dostawcy metadanych będą wciąż inwestować w szersze struktury i architekturę, które są w stanie uczyć się w sposób zbliżony do ludzi oraz przełożenie danych historycznych na przewidywania związane z opcjami dla e-commerce.
  • Ponieważ podróżujący są coraz bardziej związani z komunikacją na platformach mobilnych na wielu poziomach, czujniki i urządzenia typu smart będą konsekwentnie i bezszelestnie chwytać masywne ilości generowanych danych. Chat boty bazowane na AI będą przeważać i w dalszym ciągu poprawiać jakość interfejsów konwersacyjnych.
  • W roku 2017, liderzy technologiczni będą inwestować wysiłki R&D w głębszy dostęp i zbieranie danych spersonalizowanych, by lepiej służyć użytkownikowi. Spersonalizowana obsługa klienta stanie się priorytetem, a firmy będą silnie inwestować w transformację cyfrową z naciskiem na produkty obejmujące bezpośrednią obsługę klienta i inteligentne dane.

Telecom

DataArt przewiduje ogromną zmianę w dostarczaniu usług w związku z rozwojem technologii przetwarzania danych w chmurze, software defined networking oraz 5G.

  • Będziemy mogli zaobserwować ciągły wzrost innowacyjnych aplikacji mobilnych z najwyższej półki, które poprawią komunikację społecznościową i profesjonalną dzięki komercyjnemu wdrażaniu Web Real-Time Communications (WebRTC), technologii, która umożliwia uproszczoną, opartą ma chmurze i zdecentralizowaną komunikacją oraz dzielenie się informacjami, działające niezależnie od rodzaju urządznia.
  • Wirtualizacja funkcji sieciowych (NFV) oraz Software Defined Networks będą zmieniać biznes telekomunikacyjny, umożliwiając szybsze i bardziej elastyczne wdrażanie i wsparcie nowych usług oraz dając użytkownikom dostęp do ogromnego zakresu treści i aplikacji.
  • 5G zacznie rewolucjonizować branżę w 2017, zapoczątkowując nowe klasy usług, możliwości i związane z nimi zmiany dotykające platformy mobilnej. IoT będzie rosnąć jako część sektora telekomunikacyjnego w związku z tym, że Mobile Edge Computing, będzie dominować w drugiej połowie roku.

Opieka zdrowotna

Nowa administracja wpłynie znacząco na opiekę zdrowotną w USA, szczególnie dlatego, że nowy prezydent oraz Kongres chcą zmienić bądź uchylić Obamacare.

  • Podczas gdy prowadzi to do ulepszania istniejącego przepływu pracy i systemów informatycznych, by były zgodnie z nowymi regulacjami, może to otworzyć drzwi dla systemów zdrowotnych i dostawców rozwiązań IT dla opieki zdrowotnej do innowacji, których w przeszłości nawet nie rozważano.
  • W 2017 zaobserwujemy wysyp start-upów związanych z opieką zdrowotną. Nowe start-upy wyrosną oferując nowe produkty oparte o rzeczywistość rozszerzoną, z pominięciem ograniczeń narzucanych przez wirtualną rzeczywistość. Ponieważ ta technologia wnosi doświadczenie związane z opieką zdrowotną na nowy poziom, będzie ona istnieć na linii pomiędzy światem rzeczywistym i wirtualnym, w tak zwanej rzeczywistości mieszanej.
  • Poza formalnymi start-upami, 2017 odnotuje start „DIY health hacking” – nieuregulowanych innowacji. Rewolucja na zasadzie „zróc-to-sam” rozpocznie się w nowym roku na dobre. W związku z tym, że formalne procesy medyczne zajmują wiele czasu, kosztują zbyt wiele i niosą ze sobą ogromne ryzyko, ludzie zaczną rozwijać własne rozwiązania o realnej wartości, ale bez klinicznego poparcia.
  • To wszystko związane jest z integracją. Systemy IT w opiece zdrowotnej, jak większość rekordów w medycznych bazach danych powinny osiągnąć wszechstronna kompatybilność. Wymagania, by pacjenci byli w stanie uzyskać dostęp do ich informacji zdrowotnej z użyciem API otworzy możliwość dla wielu małych firm do budowania innowacji na bazie otwartych API wielkich platform danych, stwarzając dodatkową wartość dla wszystkich stron w branży opieki zdrowotnej.

IoT

Dla branży IoT 2017 będzie rokiem cyfrowych zaburzeń dotykających większości branż, w związku z tym, że technologia transformuje rynki i modele biznesowe adaptują się do zmian, które popychają firmy w stronę innowacyjności oraz elastyczności.

  • Rozwiązania w chmurze oraz uczenie maszynowe (ML) są oczywistymi odpowiedziami na wyzwania procesu transformacji. W tym roku DataArt odnotowała wzrost popytu na te technologie w obszarach zbierania i zarządzania danymi, optymalizacji zasobów, automatyzacji i redukcji kosztów operacyjnych, utrzymaniu predykcyjnym, analityce i prognozowaniu.

Media i rozrywka

W roku 2017 zaobserwujemy falę konsolidacji w branży mediów cyfrowych, napędzaną w głównej mierze przez firmy związane z mediami tradycyjnymi, które dążą do zwiększenia osiągnięć online przez przejęcia.

  • Organizacje będą inwestować silnie we właściwe zarządzanie danymi i integrację jako rezultat wielu fuzji i przejęć, które będą miały miejsce w 2017.
  • Media i publikacje cyfrowe będą skupiać się na zwiększającej się personalizacji w nadchodzącym roku, takich jak dostosowywane do indywidualnych warunków rekomendacje.
  • Branża rozrywkowa zmierzy się z zadaniem zapewnienia ulepszonego doświadczenia, by angażować konsumentów, wliczając dalsze wysiłki związane z wykorzystaniem wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości.
  • Rynek streamingu będzie dalej rosnąć, jednocześnie wojna pomiędzy konkurującymi platformami nie wykazuje oznak osłabienia, ponieważ firmy szukają innowacyjnych metod wyróżniania się z tłumu.
  • Zobaczymy ciągłe starania dążące do dodania przejrzystości transakcją cyfrowym i ulepszenia płatności z użyciem technologii: blockchain, globalnych baz danych oraz zautomatyzowanych platform licencyjnych i open source.

Dodatkowo:

  • Będziemy mogli zaobserwować przemyślenia związane ze zrównoważonym rozwojem/wpływem środowiska, które zmieniają tradycyjne sektory transportowy i energetyczny, oraz wkraczają w mainstreamowe myślenie w projektach związanych z różnymi gałęziami przemysłu, wliczając finanse, opiekę zdrowotną oraz handel detaliczny. Możemy oczekiwać zwiększone wysiłki zmierzające ku wielowymiarowej ewaluacji projektów – w tym ekonomicznej, marketingowej i skupionej na bezpieczeństwie – oraz, od teraz, związanej ze zrównoważonym rozwojem.
  • Branża technologiczna idzie w kierunku działania ponad granicami, strefami czasowymi i kulturami. W związku z wzrastającą liczbą ruchów protekcjonistycznych na całym świecie, istnieje presja, by zademonstrować jak globalne, rozproszone i napędzane technologią działania mogę stać się sposobem na zmianę rynków, tak, by działały lepiej dla każdego.

O DataArt

DataArt zajmuje się konsultingiem technologicznym na skalę globalną, projektując, rozwijając i wspierając unikalne rozwiązania programistyczne, które pomagającą klientom w osiągnięciu ich celów biznesowych. Doceniane za głęboką wiedzę specjalistyczną oraz ogromny talent techniczny, zespoły DataArt tworzą nowe produkty oraz modernizują złożone, istniejące systemy, wpływając na tempo transformacji technologicznej w wielu branżach.

DataArt zdobyła zaufanie wielu wiodących światowych marek i najbardziej wymagających klientów, w tym, między innymi – Nasdaq, S&P, Coller Capital, BankingUp, Ocado, artnet, Betfair, skyscanner. Zorganizowana jako globalna sieć firm oferujących usługi programistyczne, DataArt skupia doświadczenie ponad 2200 profesjonalistów w 17 lokalizacjach w Stanach Zjednoczonych, Europie i Ameryce Łacińskiej.