10 sposobów na zdrowy sen: od podcastów po odpowiednią poduszkę

23 czerwca
10 sposobów na zdrowy sen: od podcastów po odpowiednią poduszkę
Niewystarczający, niepokojący, niestabilny - zaburzenia snu są uważane za najczęstszą reakcję organizmu na stres lub przepracowanie. Niestety nie ma na nie uniwersalnego lekarstwa. Tabletki nasenne teoretycznie są w stanie pomóc prawie wszystkim, ale tylko lekarze mogą przepisywać leki i kontrolować ich stosowanie. Ponadto uważamy, że leki są ostatecznością. Jeśli po prostu nie możesz spać, warto sięgnąć po zdrowe, naturalne środki. We współpracy z kolegami i koleżankami z DataArt Helpline, wewnętrznego teamu doradczego w zakresie wellbeing, wybraliśmy dziesięć sposobów na lepszy sen.

1. Mastrerclass dr Marka Hymana

image

Mark Hyman, lekarz rodzinny, który doradzał między innymi byłemu prezydentowi USA Billowi Clintonowi, jest autorem kilkunastu książek na temat różnych aspektów zdrowego stylu życia. Twierdzi, że sen jest najbardziej niedocenianym aspektem utrzymania normalnej kondycji fizycznej i zdolności do pracy. Poświęcił mu 8 pełnych lekcji dostępnych w formatach audio i wideo. Wykłady obejmują różne elementy teorii, w tym związek normalnego snu z odżywianiem i poziomem hormonów, zawierają także praktyczne zalecenia. Szczególnie przekonujące jest to, że kurs, który niedawno sprzedawano za prawie 400 USD, jest teraz dostępny w ramach subskrypcji za darmo.

Video: YouTube.

2. PodcastyTS&ZZZ i SLEEP WITH ME

image

Pierwszym sposobem na szybsze zaśnięcie jest wysłuchanie przyjemnego głosu czytającego najbardziej nudne teksty w Internecie: umowy, warunki użytkowania, polityki prywatności. Teraz w Ts & Zzz dostępnych jest siedem nagrań, trwających od pół godziny do godziny. Zawartość zostanie uzupełniona i jest dostępna bezpłatnie: ci, którzy chcą, mogą wspierać twórców projektu, kupując im filiżankę kawy.

Link: tutaj.

image

Alternatywą dla umowy użytkownika, na przykład z Facebookiem, mogą być dość zabawne historie ze słynnego podcastu Sleep With Me. Tutaj Drew Ackerman czyta teksty stworzone przez siebie, inspirowane w szczególności własnym doświadczeniem w radzeniu sobie z bezsennością, Kurtem Vonnegutem i grupą Beastie Boys. Autor twierdzi, że owce słuchają tego podcastu, gdy są znudzone liczeniem,, ponieważ jest on dostępny za darmo.

Link: https://radiopublic.com/SleepWithMe

3. Aplikacja HEADSPACE

image

Headspace to aplikacja dla tych, którzy zaczynają zgłębiać medytację. Oferowanych jest tutaj wiele kursów ogólnych i specjalistycznych, o różnych poziomach zaawansowania. Aplikacja jest płatna, ale można najpierw wybrać bezpłatną subskrypcję próbną. Ponadto twórcy zaoferowali możliwość darmowego korzystania dla osób bezrobotnych w czasie kryzysu. Cały dział poświęcony zasypianiu .— Sleep by Headspace.

Video: YouTube.

4. Muzyka w aplikacji CALM

image

Aplikacja Calm przeznaczona jest do relaksu i medytacji, ale jej twórcy przewidzieli tu również wsparcie w zasypianiu. Najpopularniejszą funkcją jest krótka sesja medytacji, która jest codziennie aktualizowana. W bibliotece Calm znajdują się specjalne “senne” historie - ponad sto fragmentów literatury, opowieści dla dzieci i artykuły naukowe, które są czytane m.in.  przez Matthew McConaughey i Stephena Fry’a. Chcemy zwrócić szczególną uwagę na muzykę i odgłosy tła dostępne w aplikacji. Zebrano tutaj setki kojących utworów, a w zeszłym roku na platformie Moby zaprezentowano nowy album przeznaczony do zasypiania. Roczna subskrypcja jest droga - 70 USD - ale dostępny jest także bezpłatny okres próbny.

Video: YouTube.

5. Szum w tle z aplikacji NOISLI

image

Noisli to biblioteka szumów, które zagłuszają irytujące dźwięki z zewnątrz i pomagają skupić się lub zrelaksować. Dostępnych jest 28 różnych motywów, w tym deszcz, pociąg lub ognisko. Możesz słuchać ich osobno lub łączyć się ze sobą. Aplikacja ma proste menu ii wygodną obsługę wideo, jest tu także zegar i notatnik. Instalacja Noisli jest płatna - 1,99 USD, ale większość funkcji jest na stronie bezpłatnie, z możliwością rozszerzenia za opłatą.

Video: YouTube.

6. Nudne książki

Metoda radzenia sobie z bezsenności sprawdzona przez pokolenia, a jednak wciąż nie jest w pełni doceniana. Nie wierzymy w hipnotyczny efekt literackiej klasyki per se, nawet w przypadku Ulissesa Jamesa Joyce'a bywa różnie. Ale na szczęście Joyce napisał także Finnegans Wake, a Kafka zaprezentował 3 powieści. Czytanie tych, bez wątpienia wspaniałych, książek jest przydatne i na swój sposób fantastyczne. Najważniejsze jest, aby pamiętać, że zasypianie nad nimi nie jest wstydem i nie trzeba na siłę doczytywać ich do końca. Ostatecznie Joyce nazwał „Wake” dziełem dla idealnego czytelnika cierpiącego na idealną bezsenność… Jedynym warunkiem jest używanie wyłącznie papierowych wydań i odłożenie książki tylko wtedy, gdy powieki stają się ciężkie. Żadnych ekranów!

7. Kurs medytacji od Oprah Winfrey i Deepaka Chopry

image

Prezenterka telewizyjna Oprah Winfrey, wraz z lekarzem i wybitną postacią filozofii New Age i, nawiasem mówiąc - właścicielem nagrody Ig Nobla, Deepakiem Choprą, od dawna tworzy i sprzedaje różne kursy medytacji. Wśród nich jest seria poświęcona zdrowiu snu, zaprojektowana na siedem dni. Kurs kosztuje 25 USD; bezpłatna próbka jest dostępna na stronę, a pierwszą lekcję znajdziesz w serwisie YouTube.

Video: YouTube.

8. Właściwa poduszka i akcesoria dla zdrowia snu

Za stary lub po prostu niewygodny materac to niezawodny sposób na bezsenność. To samo dotyczy poduszek, których wartość jest często niedoceniana. Każdy ma swoją idealną poduszkę, ważne jest, aby nie marnować kilku godzin na frustrację związaną z wyborem odpowiedniej, biorąc pod uwagę kształt, rozmiar, sztywność i skład wypełniacza. W Internecie jest wystarczająco dużo recenzji i rekomendacji (do pewnego stopnia uzupełnionych reklamą). Na przykład ten:

Video: https://sleepopolis.com/guides/right-pillow-how-to-choose/

Warto zwrócić uwagę na inne akcesoria, nawet takie, w które nie do końca wierzyć. Ktoś może być zirytowany maskami do spania, ale jedna z nich może ci pomóc, na przykład, jeśli w twoim oknie świeci jasny neon reklamowy. Jeśli ktoś w twoim domu chrapie, istnieje szansa, że ​​jemu (i tobie) pomoże prosty klips na nos, albo gumowe stopery.

9. Aplikacja SLEEP CYCLE

image

Twórcy Sleep Cycle obiecują obudzić cię we właściwym czasie. Aplikacja kontroluje sen, analizuje ruchy ciała, oblicza fazę snu i budzi cię w momencie, gdy najłatwiej jest się obudzić. Jasny wykres pokazuje, o której sen jest głębszy. Być może budząc się na czas, będziesz w stanie znormalizować proces zasypiania. Koszt subskrypcji aplikacji zaczyna się od 2 USD

10. Świeże powietrze

Dobry spacer i wietrzenie są również ważne dla dobrego snu, podobnie jak nieprzejadanie się na noc. Bieganie wieczorami nie będzie odpowiadało wszystkim, ale spacer nie boli. Cóż, a przynajmniej nie zapomnij otworzyć okna na co najmniej 20-30 minut przed pójściem spać. Niech pokój będzie trochę chłodniejszy niż zwykle - ogrzej się pod kołdrą, zaśniesz znacznie szybciej.