DataArt Poland w projekcie "Uczeń na Wyżynie IT"

20 marca
DataArt Poland w projekcie "Uczeń na Wyżynie IT"
“Uczeń na Wyżynie IT” to unikalne warsztaty zorganizowane przez Urząd Miasta Lublin we współpracy z przedstawicielami lubelskich firm z branży informatycznej. Seria 4 wydarzeń dedykowanych uczniom szkół ponadgimnazjalnych w regionie odbyła się na przełomie 2019 i 2020 r., a we wszystkich odsłonach inicjatywy wzięło udział około 1000 młodych uczestników. 

Celem projektu jest zainteresowanie uczniów kierunkami informatycznymi oraz pokazanie im możliwości, jakie oferuje praca w sektorze IT w Lublinie. “Uczeń na Wyżynie IT” jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie na specjalistów w branży oraz aktualne trendy na rynku pracy.

W roli prowadzących warsztaty w inicjatywie wzięły udział specjalistki z DataArt Poland: Svetlana Vasilyeva (Senior QA)  i Paulina Tynecka (HR Manager). 4 spotkania na temat ról zawodowych w IT zostały stworzone i zrealizowane we współpracy z przedstawicielami lokalnych firm: Nkosikazi Khumalo (Embiq), Pawłem Januszem (Onwelo) oraz Karoliną Lisowską i Piotrem Pawlakiem (Sollers Consulting). 

- Uświadamianie młodych ludzi na temat przyszłych możliwości zawodowych jest bardzo istotne. Wyniki ankiet przeprowadzonych po każdej odsłonie wydarzenia pokazały, że uczniowie zapamiętali kluczowe informacje na temat ról w IT, które mogą stanowić dla nich pewien punkt wyjścia przy wyborze przyszłej ścieżki rozwoju - mówi Paulina Papuda, PR Manager, DataArt Poland. - “Uczeń na Wyżynie IT” to wyjątkowa inicjatywa również z perspektywy przedstawicieli lubelskiej branży. Mieliśmy okazję do integracji z osobami z innych firm oraz wspólnego stworzenia czegoś wartościowego. Jesteśmy naprawdę zgranym zespołem - dodaje.

W trakcie warsztatu uczestnicy dowiedzieli się, że wbrew wciąż funkcjonującym stereotypom, branża IT daje możliwość rozwoju nie tylko programistom z wykształceniem technicznym, ale również tym, którzy zdecydują się zmierzyć z rolą, analityka biznesowego, konsultanta lub specjalisty HR. 

- Myślę, że nawet jeśli uczniowie do tej pory nie myśleli na temat przyszłości, nasza prezentacja mogła ich do tego zainspirować. Idea wydarzenia jest nieoceniona. Żałuję, że nie miałam szansy uczestniczyć w takiej inicjatywie, kiedy sama byłam w szkole - komentuje Svetlana Vasilyeva. - Bardzo ważne jest to, że uczniowie mieli kontakt z nami, osobami rzeczywiście związanymi z branżą na co dzień i dostali informacje z pierwszej ręki, nie lakoniczny opis z książki czy Internetu. Nie tylko zobaczyli, że niczym się od nich nie różnimy, ale dowiedzieli się, że praca w IT to nie fizyka kwantowa i, jeśli tylko chcą, mogą pójść w tym kierunku. Wiedzą już, że mają wybór.”

Oprócz charakterystyki ról zawodowych w IT, warsztaty obejmowały również część, w której uczestnicy mogli dowiedzieć się, jak zacząć przygodę w branży, zidentyfikować swoje mocne strony, nabyć pierwsze doświadczenia zawodowe oraz skonstruować CV.

- Szczególnie angażujące dla grupy były zadania wymagające interakcji, takie jak część poświęcona testowaniu, w której uczniowie wyszukiwali różnice między obrazkami - dodaje Paulina Tynecka. - Spotkaliśmy wiele młodych osób zainteresowanych wyborem przyszłych studiów już na tak wczesnym etapie edukacji. Wśród nich był także uczeń, który skontaktował się ze mną mailowo po zakończeniu warsztatów, by opowiedzieć o swoich pierwszych próbach związanych z testowaniem, zapytać, w jaki sposób ująć takie doświadczenie w CV i pochwalić się nim w rozmowach rekrutacyjnych na stanowisko stażysty. Uważam, że warsztaty to doskonała inicjatywa. Dzięki uczestnictwu w niej młodzież mogła poszerzyć swoje perspektywy i zdobyć pomysły na dalszy rozwój.”

Mamy nadzieję, że garść inspiracji przekazanych przez nasz zespół podczas drugiej edycji “Ucznia na Wyżynie IT” zachęci młodych ludzi do rozwijania pasji związanych z nowymi technologiami i sprawi, że dostrzegą potencjał, jaki oferuje sektor informatyczny.

img
img