Rekordowe przychody DataArt w 2018 roku

1 marca
Rekordowe przychody DataArt w 2018 roku
Przychody DataArt, firmy zajmującej się konsultingiem technologicznym na skalę globalną, wyniosły w 2018 roku 140 milionów dolarów, o 13 procent więcej niż w ubiegłym roku i najwięcej w historii działalności firmy.
Miniony rok był wyjątkowo znaczący dla DataArt. Jesteśmy dumni z naszych osiągnięć i zaufania, jakim obdarzyli nas klienci oraz rynek. Jako firma globalna, staramy się tworzyć innowacyjne rozwiązania dla przedsiębiorstw i zapewniać najwyższą jakość obsługi klienta – mówi Eugene Goland, prezes DataArt Enterprises Inc.

Najważniesze wydarzenia w 2018 roku

  • Rekordowe wyniki były efektem rozwoju we wszystkich obszarach działalności firmy. Finance Practice kontynuowała współpracę z ponad 50 długoterminowymi klientami, rozwijając i transformując ich najważniejsze systemy IT. Równocześnie DataArt pozyskała 22 nowych klientów. Część z nich, w tym jedna z największych firm ubezpieczeniowych na świecie, zaangażowała firmę w rozwój projektów bazujących na technologii blockchain.
  • Healthcare and Life Sciences Practice odnotowała wzrost przychodów, skupiając się na skuteczności operacyjnej i rozszerzeniu portfolio klientów, podpisując kontrakty ze znanymi globalnie firmami, między innymi iCure oraz OmniComm. DataArt rozpoczęła również ekspansję w Niemczech, co zaowocowało obiecującymi partnerstwami technologicznymi, między innymi z ClinicAll.
  • Praktyka Travel and Hospitality nawiązała współpracę z kilkoma nowymi klientami, w tym z jednym z największych na świecie internetowych biur podróży. Zrealizowała również sześć projektów w przyszłościowym obszarze podróży służbowych, a także współtworzyła Center of Excellence w zakresie sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego.
  • Media Practice zanotowała rekordowe 23 miliony dolarów przychodów, o 37 proc. więcej niż w ubiegłym roku, nawiązując współpracę z ośmioma nowymi klientami, w tym Meetup, największą platformą dedykowaną lokalnym społecznościom spotykającym się offine stworzoną w USA.
  • Blockchain Center of Excellence nawiązało współpracę z R3 w celu opracowania innowacyjnych produktów i rozwiązań na autorskiej platformie Corda i zakończyło pierwszą partię planowanych projektów. Z kolei utworzona w zeszłym roku Retail and Distribution Practice opracowała wiele nowych rozwiązań dla branży, między innymi platformy dla dostawców, narzędzia z obszaru optymalizacji kosztów oraz smart e-commerce. W ramach tej praktyki rozpoczęto również współpracę z najbardziej znanymi dostawcami w Europie, w tym brytyjskim Farmdrop.
  • W listopadzie 2018 roku, Da Vinci Capital, wiodący fundusz private equity, ogłosił inwestycję w DataArt. Inwestycja ma na celu wsparcie dynamiki wzrostu DataArt w kluczowych branżach. Zgodnie z umową, Da Vinci przejął znaczący, niekontrolujący udział w firmie DataArt, której działalność pozostanie pod kontrolą i kierownictwem obecnego zespołu zarządzającego.