Trendy w mediach i rozrywce w 2017: dane

18 stycznia
Trendy w mediach i rozrywce w 2017: dane
„Historia muzyki jest historią technolgogii” – R. Luke DuBois, kompozytor, programista, wykładowca i artysta związany z nowymi mediami.

W związku z tym, że rozwiązania cyfrowe i streamingowe coraz bardziej dominują w branży mediów, rola danych z istotnej staje się absolutnie kluczową. Obecnie streaming stał się głównym źródłem dochodów zarówno w muzyce, jak i video czyniąc analizę i użycie danych nieodzownym czynnikiem warunkującym sukces.

Postęp technologiczny wpływa na każdy aspekt branży medialnej od rozwoju kariery artystów i koncepcji, aż po licencje i sposób, w jaki ludzie konsumują muzykę i ulubione programy. I to dane znajdują się w centrum tej rewolucji.

Głębokie rozumienie danych muzycznych jest kluczowym elementem całej układanki. O ile branża jest właściwie nieprzewidywalna, dane, jako narzędzie do dokładnego przewidywania, są wyjątkowo efektywne. Doskonały przykład potwierdzający ten potencjał zilustrował Jon Davies, Director of EU Music Partnerships w Shazam, który stwierdził, że aplikacja jest w stanie przewidywać hity na podstawie danych z 6-8 tygodniowym wyprzedzeniem.

Znaczenie danych w rozwijającym się świecie również jest ogromne, ponieważ konsumenci mają do czynienia z coraz większą ilością treści, a to, co jest im dostarczane, bazuje właśnie na danych. Obszerny raport stworzony przez firmę zajmującą się technologią i usługami w komunikacji, Ericsson, pokazuje, jakie zmiany dotyczą obecnie TV. Zestawienie pokazuje, że 70% konsumentów ogląda programy TV i video na smartfonach i w porównaniu do statystyk sprzed 5 lat, jest ich 2 razy tyle. Ericsson przewiduje, że w 2020 tylko 10% ludzi będzie oglądało telewizję na tradycyjnych ekranach, co jest równoznaczne z 50% spadkiem w stosunku do roku 2010. Coraz więcej ludzi interesuje się nowymi technologiami. Wielu ekspertów wierzy, że VR stanie się niezbędnym elementem telewizji i video w niedalekiej przyszłości, a jej potencjał otworzy wiele innowacyjnych obszarów i nowych możliwości.

Zręczne użycie danych to zdecydowanie czynnik warunkujący sukces, wymaga jednak wdrażania automatyzacji, machine learningu i AI. Misterne łączenie danych na różnych poziomach używając algorytmów, pozwala firmom działającym na medialnym rynku uzyskać doskonałe rezultaty - pozycjonowanie danych staje się narzędziem prowadzącym do podejmowania efektywnych decyzji. O ile ludzie zawsze będą częścią przedsięwzięć odnoszących sukces, trudności związane z analizowaniem dużych ilości danych będą wymagały użycia maszyn. W przeciwnym razie informacje nas przerosną, zamiast zaoferować szersze spojrzenie na preferencje i zwyczaje konsumentów.